به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو» مراسم قرعه کشی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور دولت آبادی معاون اعتبارات بانک تجارت، فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، شهسواری و زارع و میرزایی که از طرف وزارت علوم دعوت شده بود برگزار شد.
در این قرعه کشی در بخش دانشجویان پسر همه از اولویت برابر برخوردار بودند در نحوه سهمیه بندی دانشگاه ها به نسبت ثبت نامی های دانشگاه ها، وزارت خانه ها و استان ها سهمیه پخش شده است 39 درصد از سهمیه برای وزارت علوم، 33 درصد برای دانشگاه آزاد و مابقی برای دانشگاه های غیر انتفاعی، وزارت بهداشت و فنی حرفه ای لحاظ شده است.
دانشجویان می توانند برای آگاهی از نتایج قرعه کشی از 20 آّبان ماه به سایت labbayk.ir مراجعه نمایند.
روابط عمومی مجموعهای از اقدامات و کوششهای حسابشدهای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروههایی که با سازمان در ارتباطند انجام میدهد.
روابط عمومی کار روبهرو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام میدهد که به منافع مشترکشان مربوط است. سخنرانی در کنفرانسها، کار با رسانهها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانهها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفهاست. فعالیت روابط عمومی چندان مستقیم و ملموس نیست و همین فرق آن با تبلیغات است. کار روابط عمومی میتواند برای ساختن روابط تفاهمآمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایهگذاران، رأیدهندگان و عموم مردم به کاررود.
تقریباً هر سازمانی که با افکار عمومی سر و کار دارد و نیازمند تصویر روشنی از خود نزد آن است، گونهای از روابط عمومی را به خدمت میگیرد. برخی از رشتههای مرتبط تحت نام ارتباطات شرکتی نظیر روابط رسانهای، روابط سرمایهگذاری، ارتباطات داخلی و روابط کار وجود دارند که به فعالیتهای روابط عمومی ربط دارند. کارکنان روابط عمومی عموماً توجه خود را به ساختن مناسباتشان با همگانهایی معطوف میکنند که به همسازی با آنها بینجامد. کارکنان روابط عمومی باید بدانند که چطور به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند و با تجزیه و تحلیل امور مبتلابه سازمان و موسسه خود به رفع و رجوع مسائل بپردازند. این مهارتها به شدت مورد نیازند زیرا در رشته روابط عمومی ارتباط پیوستهای میان کارکنان و کسانی وجود دارد که در تعیین سمت سیاستهای همگانی ایفا میکنند. کارکنان روابط عمومی همچنین باید به اندیشهورزی انتقادی بپردازند تا بتوانند به واسطه این مهارت به حل مشکلات احتمالی مشتریان و موکلان خود اقدام کنند.
روابط عمومی دارای چندین قلمرو کاری مشخص است و از همه مقبولتر روابط عمومی مالی، روابط عمومی فرآورده و روابط عمومی بحران است:
یکی از بزرگترین تفاوتهای روابط عمومی و تبلیغات در برنامهریزی است به طوری که روابط عمومی برای بلندمدت برنامهریزی میکند اما تبلیغات در کوتاهترین زمان ممکن بهدنبال نتیجهاست و البته این ریسک کار را بالا میبرد. روابط عمومی با صبر وحوصله و اختصاص زمان به مشتری برای فکر کردن و نیز همین زمان برای شرکت در جهت جلب رضایت هرچه بیشتر مشتری و ارائه خدمات بهتر سعی در دائمی کردن مشتریان و مخاطبان شرکت دارد.
ارئه چهره واقعی و شفاف شرکت به مشتریان، از وظایف مهم روابط عمومی است و اگر این درک بوجود آید که مشتریان صاحبان اصلی شرکت هستند و بدون وجود آنها شرکت وسود دهی معنی نخواهد داشت در مییابیم که باید به روابط عمومی حرفهای به دیده یک عنصر و یک لازمه در هر سازمانی نگریسته شود.
مدیران عامل و مدیران ردههای بالا زمان کافی برای رسیدگی به سیل اطلاعاتی که هر روزه به سازمانها سرازیر میشوند، ندارند والبته تمام این اطلاعات نیز به کار آنها نمیآید در این زمینه دسته بندی این اطلاعات، به روز آوری آنها و شناخت ارتباط آنها با سمتهای متفاوت مدیران نه تنها به صرفه جویی در زمان آنها کمک فراوانی میکند بلکه باعث جلوگیری از پراکندگی و سردر گمی واحدهای مختلف سازمان میشود. این کاتالیزور تصمیم گیری در سازمان تا حد زیادی به مشتریان نیز کمک میکند. و آنها هم میدانند برای مطالبات خود به کجا مراجعه نمایند.
امروزه مشتری مداری نه به عنوان یک شعار که به عنوان یک رکن اصلی در سود آوری و بقای سازمانها و شرکتها به موضوعی حیاتی تبدیل شدهاست و دیگر نمیتوان با شعار دادن بدون عمل گفت که سازمانی به این امر پرداختهاست یا سازمان این ادعا را داشته باشد در حالیکه در عمل مشتریان رضایتی از سازمان ندارند.
بازگو کردن واقعیتهای سازمانها برای مشتریان و حد این شفاف سازی دغدغه اصلی روابط عمومیها است چرا که آنجا که پای بازگو کردن اسرار سازمان در میان است میان حقوق مشتری و اسرار سازمان باید به بهترین نحو توازن برقرار کرد.
ساختن چهرهای مناسب از سازمان در میان مردم و مخاطبان اصلی سازمان یا شرکت و نیز مطرح کردن نام یا برند در بین این همه سازمان و شرکت که روزانه به تعداد آنها افزوده میشود، کاری است که تنها یک روابط عمومی حرفهای و آگاه از عهده آن بر میآید.
روابط عمومی به دنبال سود دو طرفهاست و مثل تبلیغات تنها به سود سازمان خود فکر نمیکند و در واقع روابط عمومی تلاش دارد تا با ارتباطی هدفمند و موثر، ضمن برآوردن نیازهای سازمان خود در جهت شکل دهی صحیح به ارتباط مشتریان و سازمانش اقدام کند و از این طریق ارتباط مخاطبان با سازمان را تسهیل کند.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با لوران، فابیوس همتای فرانسویاش اعلام کرد: ایران حق دستیابی به برنامه صلحآمیز هستهای دارد نه سلاح هستهای.
به نقل از سایت اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، جان کری در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره ایران گفت: ما بر روز 24 نوامبر متمرکز شده ایم .این تاریخ بسیار مهم است. در طول ماه های گذشته تیمهای کارشناسی ما پشت میز مذاکره نشسته اند و در مورد جزئیات گفتوگو کردهاند و همه اطلاعات تکنیکی مورد لازم برای قضاوت درباره اینکه برنامه هستهای ایران صلحآمیز است یا نه را مورد بررسی قرار می دهند. برخی از این اطلاعات بسیار پیچیده هستند ما تلاش می کنیم که آنها را به حالت ساده و قابل فهم و یک فرمت ممکن تبدیل کنیم . این کار بسیار سازنده بوده است. همچنین تیم ایران نیز با جدیت کار میکنند. گفتوگوها کارشناسی است.
او ادامه داد: من امیدوارم که در این لحظه تصمیمات سیاسی برای دستیابی به یک قضاوت درباره برنامه هستهای ایران گرفته شود و به جهان نشان دهیم که کشورها با دیدگاههای متفاوت و سیستم های متفاوت اما با منافع دو طرفه تلاش میکنند که ثابت کنند برنامه هستهای صلحآمیز است. ما در این باره بسیار امیدواریم. من هر آنچه که لازم باشد برای این روند انجام خواهم داد و مطمئن هستم ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز این آمادگی را دارد و به تلاش هایش ادامه میدهد.
وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری گفت: آمریکا و فرانسه در کنار شرکای بینالمللی بر اهمیت این مسئله تاکید میکنند که ایران نباید در راهی باشد که به سلاح هستهای دست یابد. این سیاست جامعه بینالمللی است. با نزدیک شدن ضرب الاجل 24 نوامبر من اواخر این هفته به عمان سفر می کنم و با ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون دیدار خواهم کرد. همچنین 1+5 متحدانه تمام ایدههای سازنده خود را بر روی میز مذاکره خواهند گذاشت تا به اهداف خود دست یابند. اکنون خواهیم دید که آیا ایران قادر است و این آمادگی را دارد که به جهان ثابت کند که برنامه آنها صلحآمیز است. اکنون زمان تصمیم گیری ها است.
او در پاسخ به سوالی در مورد تمدید مذاکرات هستهای گفت: در حال حاضر ما هیچ نیتی مبنی برگفتوگو درباره تمدید برای دستیابی توافق نداریم. اگر ما به توافق در زمان مقرر دست نیابیم اندکی مسائل پیچیده تر میشود اما تمدید غیر ممکن نیست. ولی فکر نمی کنم که تمدیدی داشته باشیم.
کری در پاسخ به سوالی درباره حضور جمهوری خواهان در کنگره و تاثیر آن بر روند مذاکرات گفت: من فکر نمی کنم که این تغییرات تاثیری داشته باشد. من صادقانه معتقدم که مسائل بدون توجه به اینکه چه کسی در راس کنترل سنای آمریکا حضور دارد انجام می گیرد و به یاد داشته باشید که سنای آمریکا هنوز برای تصویب هر مصوبه ای نیاز به شصت رای دارد که شامل دموکرات ها و جمهوری خواهان است.
درستی که شیعیان ما قلبشان از هرناخالصی و حیله و تزویر پاک است. امام حسین(ع)
هیچ کس روز قیامت در امان نیست ، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد. امام حسین(ع)
کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه می ترسد گرف تار می شود . امام حسین(ع)
به درستی که من بیهوده ، گردنکش ، ستمگر و ظالم حرکت نکردم ، بلکه برای اصلاح در امت جدم محمد (ص ) حرکت کردم و می خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و به روش جدم محمد (ص ) و پدرم علی بن ابی طالب (ع ) رفتار کنم . امام حسین(ع)
مردی نزد امام حسین (ع ) آمد و گفت : "من مردی گناهکارم و از معصیت پرهیز نمی کنم ، مرا پند و اندرز بده ". امام حسین (ع ) فرمودند: "پنج کار انجام بده و هر چه می خواهی گناه کن . اول : روزی خدا را نخور و هر چه می خواهی گناه کن . دوم : از ولایت و حکومت خدا خارج شو و هر چه می خواهی گناه کن . سوم : جایی را پیدا کن که خدا تو را نبیند و هر چه می خواهی گناه کن . چهارم : وقتی عزرائیل برای گرفتن جان تو می آید، او را از خود دور کن و هر چه می خواهی گناه کن . پنجم : وقتی مأمور و مالک جهنم می خواهد تو را در آتش بیندازد، در آتش نرو و هر چه می خواهی گناه کن . امام حسین(ع)